Oma koti kullan kallis!
by supahero » 17-04-2007 10:32
Juska wrote:Hiton kelmi ja kävit viel mehustelee kentällä. Oliks jees?
ihan ookoo.. delhi oli itseasiassa yllättävän ok vrt. jaipur tai agra. agrassa ei vakuuttanut mikään muu kuin taj mahal ja jaipurista jäi käteen sopu darra. törmättiin pariin paikalliseen jannuun, jotka esitteli meille jaipurin baariskenee ja hauskaa oli 
AMS ARN ATH ATL AUA BAH BHX BKI BLL BOM BON BRU BUD CDG CPH DEL DMK DOH DPS DXB FCO FRA HEL HKG HKT HYD JFK JED JYV KAJ KAO KCH KUL KUO LAS LIS LGK LGW LHR LPA MAD MIA MEX MUC NUE ORD OSL OUL PRG RAK RIX RVN SBW SIN SVQ TGG TXL VIE VNO
-

supahero
- Moderator
-
-
by sixtus » 27-09-2007 17:37
5.5kk Kaakkois-Aasiassa loppui pari viikkoa sitten ja oon ollu kyllä äärimmäisen masentunu kotosuomessa vietetyn ajan. Ei oo vielä ees duunissa tarvinnut käydä, mutta silti.
Saa nähdä kuinka korkealle käyrä nousee ens viikon alusta, kun töihin pitäs myös keretä
edit: Helium wrote:Koskaan ei masenna menna taikka palata, mutta masentaa jattaa taakse mukavia maita ja ihmisia joihin on jo kovasti kiintynyt.
Oli niin hyvin kiteytetty mistä masennus pääosin johtuu, et joutu ottaa viel lainauksen editiks.
Better to burn out than fade away
-
sixtus
- Explorer
-
by pacino » 08-12-2007 19:31
...heräät bungalowista,jossa olet viettänyt useita öitä,sen saman bugalowin kuistilla makoillut riippumatossa poltellen röökiä,kuunnellen ihmeellisiä ääniä metsästä,ja todellakin nauttinut...sitten jo alkaa sen vitutus kun viimeisenä aamuna alat pakata kamojasi,irrotat riippumaton köydet kuistin tolpista .siinä tulee se ensimmäinen VITTU sana minulta.Paluu lennolla lohduttaudun suunnittelemalla uutta reissua.
-
pacino
- Newbie
-
by saasta » 08-12-2007 22:05
pacino wrote:Paluu lennolla lohduttaudun suunnittelemalla uutta reissua.
Aika nopee alat jo seuraavaa reissuu kelaa  Tai no mul ainaki on nii lyhyt muisti et pakko mahdollisimman nopeasti reissun jälkeen polttaa ne kokemukset pysyviksi muistoiksi päähän, ettei tule unohdettua mitään. Mut joo, onhan se tavallaan kans hyvä kattoo tulevaan, eikä jäädä haikailemaan menneisyyteen. Jos pystyy.
You can get out of the hood, but you can't get the hood out of you.
-

saasta
- Traveller
-
by supahero » 09-12-2007 09:32
kyl mä alan kans melko ajoissa suunnittelemaan seuraavaa reissua..
AMS ARN ATH ATL AUA BAH BHX BKI BLL BOM BON BRU BUD CDG CPH DEL DMK DOH DPS DXB FCO FRA HEL HKG HKT HYD JFK JED JYV KAJ KAO KCH KUL KUO LAS LIS LGK LGW LHR LPA MAD MIA MEX MUC NUE ORD OSL OUL PRG RAK RIX RVN SBW SIN SVQ TGG TXL VIE VNO
-

supahero
- Moderator
-
-
by backpacker » 10-12-2007 02:14
Minulla on pääsääntö että aina on ainaki yks reissu buukattu.. eli suurimmaks osaks on aina kaks tulossa.. eli periaatteessa koko ajan siinä mahtavassa matkakuumeen tunteessa.. sitte aina reissun jälkeen fiilistelen yhden illan matkakumppanin kanssa ja juodaan bissee, katellaan kuvia reissusta ja sit loppuillan parhaimmassa nousuhumalassa ryhdytään suunnittelemaan sitä seuraavaa reissua ja ruvetaan miettimään tämän tulevan reissun jälkeistä matkaa.. nää nostalgiset illat ovat loistavia. kannattaa kokeilla.. ennen kateltiin vielä diakuvia mutta se on nyt viime reissujen jälkeen jääny ikävä kyllä vähän vähemmälle.
Mitä tosta masiksesta ni ku olin vielä poikamies ni mulla oli aivan kaamee masennus aina reissujen jälkeen mutta nyt ei ole enää.. tottakai pari ekaa päivää töissä on rytmin hakemista mutta muuten en pode enää minkäänlaista masennusta.
-
backpacker
- Newbie
-
by winston smith » 22-06-2008 16:22
Masentaa vähemmän kuin koskaan aiemmin. Tai ei ainakaan vielä. Puoli vuotta pois himasta on kuitenkin suhteellisen pitkä aika. Mutta ei siinä mitään, taas yksi aivan vitun loistava reissu takana ja toivottavasti vielä monta edessä. Ideoista ei ainakaan ole pulaa.
-
winston smith
- Traveller
-
by Potemkin » 23-06-2008 22:24
Mulla kotiinpaluu kans tänään viiden kuukauden jälkeen ja on todella outoa. Ajoittain oon kaivannut kotiin (ja joskus myös Suomeen), mut kyllä nyt vaan vituttaa olla takaisin täällä. Onneks on uutta matkaa jo suunnitelmissa. Tähänhän saattaa jäädä koukkuun. Voi olla että kestää tovin löytää syy taas olla Suomessa. Kovasti haikailee mieli muualle. Sekavaa mut niin on mielikin.
Don't waste your time or time will waste you.
-Matthew Bellamy-
-

Potemkin
- Traveller
-
by spirit » 24-06-2008 14:59
Selvästikkin olet jo koukussa. Tervetuloa kuitenkin kotiin hetkeksi!
-
spirit
- Passenger
-
by Potemkin » 25-06-2008 21:33
Jennin (nyk. Milonoff?) sanoin: "Kun mä pääsen Suomeen, mä aion tehdä helvetisti duunia, irtisanoa vuokrasopimuksen --- että mä pääsen takaisin matkalle. Tää jos mikä on elämää." (tjsp. Mad1 Thaimaa)
Indeed.
-Matthew Bellamy-
-

Potemkin
- Traveller
-
by paranoid » 26-06-2008 01:53
Sen verran masentaa et en oo jaksanu juurikaan avata koko forumia reissun jälkeen vaikka ennen reissua/reissun aikana kävin strandedissa miltei päivittäin... Kotiin tultiin jo huhtikuun alkupuolella (6,5kk aasian reissulta) ja nyt on alkanut pahimmat vitutukset. Ekat päivät/viikot meni ihmetellessä meininkiä ja treffaillessa kavereita jne, mut nyt ku tuijottelee työpaikan tupakkahuoneen ikkunasta pihalle vesisateeseen, miettii väkisinkin et "on tässä vähä maisemat muuttunu".
-
paranoid
- Wanderer
-
by Pusher » 31-08-2008 14:11
Mikkoeinari wrote:Mistä hitosta te reissaajat kaivatte massit aina uuteen ponnistukseen? Onko teillä jotain "vakkaripätkätöitä" vai hä? Tuntuu et vaikka ite on vakihommissa ni ei vaan jää hilloo säästöön...älkääkä nyt tulko sanomaan et Intiassa pärjää 5 eskolla päivässä, se ei ole pointti.
Ite oon ainaki säästäny mun tulevan reissun rahat ihan semmosella niksillä et menin pankkiin ja sovittiin et avataan mulle uus tili johon voin laittaa massii mut niiden nostaminen on niin hankalaa ku mahollista, eli pitää mennä pankkiin (fyysisesti) nostamaan muuten on kaikki verkkopankki ominaisuudet. Eli sinne voi laittaa rahaa aina osan palkasta ku se tulee.
Omat rahat mene aikalailla ihan turhaan paskaan kuten dokaamiseen. Ja ku menee se 100e per keikka nii säästää aika helvetisti jos ei lähe ryyppyputkelle vaan laittaa massit jemmaan ja painaa vaik koko talveks jonnekki palmun alle.
Asia TJ: 75
-
Pusher
- Newbie
-
by Potemkin » 12-09-2008 18:27
Nyt loppuu reissaaminen, vituttaa niin paljon tulla takaisin. Tai sit ei vaan tuu takaisin...
-Matthew Bellamy-
-

Potemkin
- Traveller
-
by manitoba » 14-09-2008 13:48
mä oon ollu poikkeuksellisen onnellinen takasintultuani. jokainen päivä vaan tuntuu edellistä paremmalta. duunit alkaa ens viikolla ja samalla sitten reissusäästöt, se tietysti vie enimmät ylimääräset energiat ja hyvät vibat, mut mikäpä tässä ollessa, kun tietää, että noita reissuja vielä tulee. kyllä tätä Suomeakin osaa arvostaa aika erilailla, kuin ennen reissua. täällä on todella monet asiat ihan helvetin hyvin, ei vähiten se, että nää kaikkien himoitsemat reissut on mahdollisia.
plaza.fi/matkalaukku/ekotrippailua-aasiassa
-
manitoba
- Wanderer
-
by viisumi » 14-09-2008 15:07
Juu yks parhaista säästösysteemeistä on säästötilin avaamine, johon siis voi laittaa helposti massia, mut se nostaminen sieltä onki vaikeeta. Sinne ku laittaa joka palkasta mahd. suuren osan, ni sielläpähä pysyy, ei saa pois.
Ite pystyn laittaa vuokranmaksun jälkee säästöö vaikka koko lopun palkan ja elän opintotuella kuukauden ja sit kuun lopussa, mitä opintotuesta on vielä jäljellä, menee neki säästötilille. Ihmettelen, jos yksinasuva muka ei pystyis elämään noin sadalla eurolla viikossa (opintotuki+asumislisä noin 460 €, vuokran maksan palkasta). Satasella viikossa voi vaikka syödä vittu hummeria viiden tähden ravintolassa kerra viikossa.
Pointti oli siis kuitenki, et sellane, jolla ei o perhettä (lapsia), voi pistää suuriaki summia sukanvartee, jos käy duunissa. Hilut purkkiin, aina.
-
viisumi
- Newbie
-
by winston smith » 08-03-2009 17:32
Ei masenna yhtään. Sen sijaan vituttaa sitäkin enemmän, ehkä siksi että kotiinpaluu ei ajoittunutkaan kesään niin kuin yleensä ja työt kutsuvat heti paluun jälkeen.
Onneksi kuitenkin vielä tälle keväälle on suunnitteilla yksi lyhyt repäisy, ja syksyllä käynnistyy tod.näk. reissu joka on toivottavasti pitkä kuin nälkävitunvuosi. Tule syksy tule!!
-
winston smith
- Traveller
-
by travelling_camel » 09-09-2011 17:16
Kahen viikon päästä Suomeen viikoksi, ei todellakaan masenna  toinen kerta vuoden sisällä kun pääsee Suomessa käymään 
-
travelling_camel
- Newbie
-
-
by naturell1 » 28-03-2012 10:32
Kyllähän se varmasti masentaa hetken kun kuukauden Thaimaan lomalta palaa Suomeen...  Mutta sitten on kyllä jo lähes kesä niin ei se nyt niin paha ole kuin jos tulisi keskellä talvea pakkaskeliin jostain lämpimästä maasta 
-
naturell1
- Newbie
-
-
Return to Suomi