Varoittava esimerkki Boliviasta

Maat Meksikosta Chileen.

Varoittava esimerkki Boliviasta

Postby arktinenapina » 04-10-2006 12:34

arktinenapina
Newbie

Postby mccall » 04-10-2006 14:45

Douppii shittii :huh:
Pipo alkaa kiristää, jos sen vetää silmille.
mccall
Wanderer

Postby Mikkoeinari » 27-10-2006 08:39

Kyllä vetää hiljaiseksi. :frown:
- Anyone can stop smoking, it takes a real man to fight liver cancer -
Mikkoeinari
Passenger

Postby Reetuli » 27-10-2006 13:13

Järkyttävä tarina. Saa kyllä olla kiitollinen oikeesti, että sitä on itse selvinnyt ehjänä tähänkin asti.
Reetuli
Explorer

Postby tonttu » 27-10-2006 16:14

Reetuli wrote:Järkyttävä tarina. Saa kyllä olla kiitollinen oikeesti, että sitä on itse selvinnyt ehjänä tähänkin asti.

Todellakin. Vaikkei itselle ja kavereille ole koskaan mitään pahempaa sattunut ulkomailla, niin ei kannata tuudittautua liikaan turvallisuudentunteeseen. Kannattaa pitää silmät ja korvat auki, ja aina säilyttää pieni varaus epäilyttävissä tilanteissa. Mutta liian vainoharhaiseksi ei kannata kuitenkaan ruveta, täytyy myös osata nauttia matkustamisesta.

Te Etelä-Amerikassa reissanneet, millaisena olette muuten kokeneet tuon maanosan kuumotuksien ja ihmisten rehellisyyden osalta? Vai voiko edes ajatella tällä tavalla koko maanosaa yhtenä möykkynä? Itse tunnen yhden tytön joka oli juuri Boliviassa vuoden verran jonkun vapaaehtoisprojektin kautta, eikä hänellä luonnollisesti ollut juurikaan mitään pahaa kerrottavaa. Mutta yksi isosiskoni tuttu, joka oli kierrellyt useissa maanosan maissa, oli luonnehtinut etelä-amerikkalaisia "villi-ihmisiksi" hieman karrikoiden tietty... Etelä-Amerikka kiinnostaa, mutta jotenkin tuntuu että siellä on vähän rankempi meininki kuin esim jossain leppoisassa Laosissa.
tonttu
Traveller

Postby chiquita » 27-10-2006 22:22

Ma oon viettanyt aikaa Lattareissa n. 3,5v tahan mennessa ja matkustellut viidessatoista maassa taalla. Mulla on enimmakseen pelkkaa hyvaa sanottavaa ihmisista, vaikka tietenkaan ei voi ihan yksiviivaisesti yleistaa, joukkoon mahtuu kaikenlaisia ihmisia missa pain maailmaa tahansa. On syyta olla aina tietenkin vahan skeptinen ja pitaa jarki matkassa, eika hankkiutua ehdoin tahdoin tekemisiin esim. poliisin tms. kanssa. Lattareihin olen edelleenkin ihan hullaantunut. Suosittelen lampimasti! Kielitaito on tietenkin aina plussaa, jos vaikuttaa silta etta tietaa mista on kyse harvemmin kukaan yrittaa kusettaa.
chiquita
Newbie

Postby mysiinen » 02-11-2006 14:20

Kokemukseni e-ameriikasta rajoittuvat kolmen viikon matkaan brasseihin.Ennakkoluulot oli kovat,lähinnä rion rikollisuudesta,mut kaikki ennakkoluulot kyl karisi pois.Ei kuumottavii tilanteita,kukaan ei yrittänyt kusettaa,brasseist ihmisinä jäi kyl tosi hyvä kuva.lepposta ja zillii porukkaa noin arki elämmäs ja sit ku biletetään niin mennään täysil.
mysiinen
Traveller

Return to Latinalainen Amerikka