Hei reissaajat valaiskaa mua jos henkilökohtaista kokemusta.
Matkaani Galapagos-saarille ja lattareihin tässä suunnittelen, en ehdi olemaan paikalla kuitenkaan kuin maksimissaan kuukauden. Tarkoitus oli ensin että kiertäisin Equadoria, Perua, Kolumbiaa ja Boliviaa mutta nyt ajan puutteen takia ajattelin rajata reissun Equadoriin ja Peruun ja sit tietty menen sinne Galapgokselle. Kun esim Boliviakin on 3000 kilsaa Equadorista, sisäiset lennot on kalliita kun lattareissa ei vielä kuulemma ole halpislento-kulttuuria ja bussilla kestäisi matkustaa liian kauan.
Eli:
Reittini olis lento Quitoon, sieltä lento Galapagokseen, sitten saaria ympäri laivalla, sieltä lento takaisin Quitoon. Tähän mennessä kaikki safkat, lennot ja majoitukset on hoitanut siis Kilroy ja Mondo, mutta sitten tästä eteenpäin mun pitää tulla toimeen omillani eli enää sisäisiin lentoihin ei ole varaa. Ajattelin kuitenkin hoitaa sen paluulennon Limasta (tää sisältyy vielä hintaan) ja nyt kyselisinkin parasta reittiä bussilla Equadorista Limaan. Equadorissa ja Perussa mulla on siis aikaa pyöriä noin kolme viikkoa, eli mitä kaikkea kannattais tehdä, aktiviteetteja, viidakkoseikkailuja ym? Ja mitä paikkoja ei saa jättää väliin? Kokemuksia rajanylityksestä? Ja fiiliksiä tolla alueella yksinreissaamisesta kaipailisin erityisesti tytöiltä.
Sitten ajankohdasta: onko kukaan ollut paikalla loka-marraskuussa? Valitettavasti en pääse reissuun joulu-kesäkuun välillä, jolloin siellä olisi paras ja lämpimin ilmasto, ja kesän jälkeen kuulemma lämpötila nousee vaan johonkin 20-asteeseen max. Onko ollu silti hyvät tunnelmat vai onko majapaikoissa tullut vilu?