Rio de janeiro

Maat Meksikosta Chileen.

Rio de janeiro

Postby mysiinen » 22-09-2005 13:46

Muutama kysymys riiosta.turvallisuus:onko niin vaarallinen mesta mitä yleisesti puhutaan ja onko joka kulmas joku katulapsi kerjäämäs.mist kaupungin osast kannattaa ottaa majoitus ja noin ylipäätään mimmoset fiilikset jääny mestast.
mysiinen
Traveller

Postby Wilsson » 22-09-2005 14:24

Ei se ole sen vaarallisempi paikka ku muutkaan tässä maailmassa. Itse pidin Riosta todella paljon ja tekis mieli mennä sinne joku päivä uudelleen.

Majoituksesta sen verran et kandee välttää Ipaneman ja Copacabanan alueita koska ovat täynä luxus hotelleja eikä siis todellakaan halpoja. Voi sieltäkin tietty löytää halvan majoituksen mut vaatii pikkusen enemmän kun muualta. Itse olin Cateten kaupunginosassa, eli metrolinjaa pohjoiseen 4-5 pysäkkiä Copacabanalta. Metro maksaa pari kymmentä senttiä ja sillä pääsee näppärästi mestoille.

Taksit on halpoja ja hyviä joten kannattaa käyttää, siis ne KELTAISET taksit. Lentokentällä on semmosia puhelintakseja jotka pyytää ihan sika hintoja ja kusettaa tyhmiä turisteja, VÄLTTÄKÄÄ.

Vaikka Rio ei ole hirveän vaarallinen kaupunki niin kannattaa siellä pitää tietynlainen asenne mielessä. Eli kun eksyy sinne slummialueille niin tekee sen päivällä ja vältää kaikkea kontaktia poliisin kanssa. Jos poliisille tulee jotain asiaa niin käyttää turistipoliisia. Muuten paikallisen poliisin toimintaa on ihan hauska seurailla, kun ne esittelee kaudulla vilkkujansa ja näyttää kuka on "pomo".

Rio on todellakin maineensa veroinen kaupunki, siis hyvässä mielessä. :D
Wilsson
Newbie

Postby mysiinen » 26-09-2005 14:24

kiitos tiedoista :D
mysiinen
Traveller

Return to Latinalainen Amerikka